Lovely Melody

ملودی زندگی زیباست

Lovely Melody

ملودی زندگی زیباست

سالم غذا بخوریم

از این رژیم براتون بگم شاید دلتون خواست امتحان کنید. اول اینکه اصلا رژیم نیست و این استایلی هست که همیشه باید رعایت کنید. خوب احتمالا وقتی گفتم همیشه نصفتون بیخیال بقیه پست میشین. در این نوع سالم غذا خوردن خیلی مهمه . کل غذای روزانه شما شامل غذاهای آزاد هست یعنی هر چقدر دلتون میخواد میتونید از این غذاهای آزاد بخورید و هیچ محدودیتی ندارید.

یه قسمت از غذاتون مربوط میشه به دوتا لیست که ار هر کدوم روزانه میتونید یه نوع رو بخورید. قسمت سوم غذاتون مربوط میشه به غذاهای ممنوعه که اونم هم بر اساس میزان محدودیتش از شماره یک تا 15 میتونید بخورید.

غذاهای آزاد شامل برنج، ماکارونی، حبوبات، سیب زمینی ، تخم مرغ، تمام میوه ها به جز نارگیل، تمام غذاهای دریایی, انواع و اقسام سبزیجات ، انواع ماست میوه ای، ماست بدون چربی، انواع پوره ها برای صبحانه و گوشت گاو بدون چربی، مرغ بدون چربی و کلا غذاهای بدون چربی هست. این لیست محدودیت مقدار نداره.تا جایی که سیر بشید میتونید از این لیست غذا بخورید.


دوتا لیست هست که یکی شامل انواع شیرهاست و دیگری انواع نانها و غلات هست. شما باید کم چربترین نوع شیر رو پیدا کنید و میتونید روزانه 350 میلی لیتر شیر بخورید یا با غذاتون مخلوط کنید. لیست بعدی که نانهاست. میتونید از لیست نانها به اندازه سایز یه تست نون قهوه ای بخورید البته میتونید همراه نون کمی پنیر با چربی کم به صورت لایه ای نازک بخورید. و یا با غلات شیر رو مخلوط کنید اما حتما باید فقط یک بار از این لیست در روز استفاده کنید.


لیست ممنوعه هم شامل غذاهای رستوران ، فست فودها، انواع دسرها و شیرینیجات مختلف هست. مغزها و آجیل و میوه های خشک و روغن و شکر اصلا در این نوع غذا خوردن جایی ندارن.

اگر هم خیلی دلتون خواست مقدار خیلی کم اونم برای یک بار میتونید از این لیست استفاده کنید. ما همیشه فکر میکنیم که روغن زیتون عالیه و به جای سس مایونز ازش استفاده کنیم. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر با حدود 120-140 کالری هستش. مثلا شما اگه یه دونه نون خامه ای بخورید شماره ش 19 هست یعنی با خوردن اون 4تا بالاتر رفتین و دیگه اجازه ندارین در طول روز از لیست ممنوعه غذا بخورید. اما به عنوان مثال 4تا دونه زیتون میشه 1 ممنوعه پس 4*15 زیتون میتونید بخورید. میوه آواکادو 9 تا ممنوعه هست. هر چی چربی اون غذا یا دسر بالاتر باشه باید مقدار مصرفتون خیلی کم باشه و شماره غذاهای پرچرب معمولا از اون 15تای مجاز بالا میزنه. اجباری در کار نیست میتونید از این لیست چیزی انتخاب نکنید.

به جای روغن مایع معمولی میتونید از اسپری روغن استفاده کنید که خیلی مصرف چربی رو پایین میاره . تو غذاهای ما ایرانیها هم روغن حرف اول رو میزنه شیرینیها هم که شکر خالیه.

خود من عادت داشتم همراه با چای کلی شکلات میخوردم اصلا چای رو میخوردم به خاطر اینکه باهاش شیرینی و کیک بخورم و چقدر اشتباه بوده. الان چای میخورم (مینوشم) ولی از شیرین کننده های مصنوعی استفاده میکنم اولش دوست نداشتم اما الان عادت کردم .یعنی همون مزه شیرین رو حس میکنم بی اینکه کالری اضافی دریافت کنم.

یا مثلا نیمرو صیحانه رو با کره درست میکردم و همرا یه عالمه نون بربری میخوردم اما الان همون تخم مرغ رو با یک دهم درصد روغن درست میکنم و با همون یه دونه تست قهوه ای که مجاز هست میخورم. منظورم اینه که در این روش  خوردن  همیشه جایگزین وجود داره.

اگر برای بچه ها خورش درست میکنم برای خودم به جاش ماهی یا مرغ رو گریل میکنم و با قارچ و کدو و فلفل دلمه و گوجه کبابی شده غذا ی لذیذی درست میکنم.

سالاد بیشتر میخورم و به جای شیرینی گاهی یه دونه خرما در روز میخورم. بهترین کار اینه که برنامه غذایی داشته باشید تا همیشه غذا برای خودتون کنار گذاشته باشین چون اگه گرسنه باشین ممکنه بیخیال بشین و همون روند قبل رو ادامه بدین.


میوه ها و ماستهای میوه بدون چربی برای من خیلی خوب بودن و کمبود شیرینی و شکر رو با خوردن اینها جبران میکنم. ولی کلا هر وقت هم که دیگه خیلی دلم بخواد میرم سراغ شکلات و شیرینی و نیاز بدنم رو برطرف میکنم. اما خیلی کم پیش میاد که این اتفاق بیفته. خودم خیلی از این روند راضی هستم و امیدوارم که بتونم ادامه بدم.

خوب در کنارش ورزش هم خیلی کمک میکنه و به کاهش وزن سرعت میبخشه ولی ورزش به نظر من به تنهایی جوابگو نیست و حتما باید همراه با سالم غذا خوردن باشه.


دوسوم بشقاب باید سبزیجات باشه و یک سوم غذای اصلی اینو یادتون نره.


میدونم که کامل نگفتم اما فقط خواستم یه کوچولو با این روش آشنا بشید. در مورد شماره های لیست ممنوعه کتاب دارم و اپش هم روی موبایلم هست و راحت میتونم سین های غذاها رو پیدا کنم. سوالی داشتین در خدمتم







نظرات 24 + ارسال نظر
ارام (یه مامان از آلمان) جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ب.ظ

ممنون مهسا خانوم لطف کردین، شما خورش رو بخاطر چرب بودنش نمى خورین؟ چون من خورش رو کاملا بدون روغن و با گوشت بدون چربى درست میکنم.
این شماره هاى ممنوعه رو از کجا میشه داشت؟

آره عزیزم خورش رو به خاطر روغنی که برای پیازداغ میگیریم و گوشت رو توش تفت میدیم نمیخورم. میتونم برای خودم بدون روغن درست کنم ولی حوصله ندارم واسه خودم تنها درست کنم. این داخل کتابی هست که دارم اما اپش هم هست میتونید روی موبایلتون داشته باشید که از کتاب راحتره.

azar جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:54 ب.ظ

Thanks for sharing sounds good!

خواهش میکنم عزیزم

azar جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:56 ب.ظ

By the way how much did u lost ?

I've lost a stone in 4 weeks and still need to lose 2 more stones before my trip to Iran.

azar جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:48 ب.ظ

Good for u i believe 1 stone is 14 lbs so in 4 weeks u lost almost 7kg which is great keep it up! I will give it a try too thanks again.

you are welcome love, but you need to stick with it and really not to eat the third category , I am sure with a little bit of exercise you can achieve your goal. it takes a time and you have to be patient and dont expect to lose much every week. the best way to cut the fat is using that fry light oil spray you can find it in Asda Tesco or any other supermarket. those free food is free as much as you want but I make my portion to half as well which I'm not allowed.
if you need motivation I recommend you to join slimming world club , search them online you can find the one in your local area by your post code . it is £5 a week, I tried many ways and I couldnt keep it but this one is totally different. I wish you luck my dear friend. let me know if u need help.
take care xxxx

رعنا جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:34 ب.ظ

خیلی روش خوبی هست

مصی جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:00 ب.ظ

روش جالبیه.درست غذا خوردن اگر جزو عادات بشه دیگه کسی مشکل چاقی پیدا نمی کنه.
مهسا جان اون شیرین کننده های مصنوعی ضرر دارند و باعث آلزایمر میشن.منم دبی که بودیم چند وقتی بود استفاده می کردم اما بعد که دیدم ضرر داره نخوردم.به جاش با نصف قاشق چایخوری شکر یا عسل و یا میپل سیرپ شیرین می کنم چاییمو.چای سبز هم زیاد می خورم.
ما خانومها وقتی از انداممون راضی باشیم از همه چی راضی هستیم:)
موفق باشی دوستم.

دقیقا درسته . عزیزم من تو ف برات مسیج گذاشتم .منتظرت هستم

Bahar جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:25 ب.ظ

Man ba hichi mesle noonana d khosh azeye inj. Vaghe nemisham va ye sali mishe k faghat gahiiiii akhare hafteha mikhoram. Unam kam.
Ye nan toast ro khodam ekhtera kardam k koli raziam....
Esme un app ro lotfan migi?
In awakher yeki az chizae k kheili shadam mikone ine k motewajeye waz. Kam kardanam misham!!!! Hamsari mige nakone mesle dokhtar kam senaye inja motade in kar beshi va ... Didi k motade in kar mishan va kam mikhoran bad ham az sooe taghzie mimira . Y mohem ine k adam bedoone chi bekhore...

بله بهار جون درسته البته که ما نمیذاریم به اونجا برسه.

Negar جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:02 ب.ظ

I'm so proud of you! What's the app called? Is there a book. Kisses for you and the sweet princesses :)

thanks negar joon. it is slimming world book and you can download their app if you join them online.

مرجان جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ب.ظ

مهسا جون مرسی برای شیر کردن تجربت
اسم کتابش چیه؟
چقدر ورزش لازمه؟
مرسی

مرجان عزیز کتابش مربوط به اسلیمینگ هستش . تو این نوع روش تغذیه ورزش اجباری نیست اما خیلی موثره. پیاده روی و یا دویدن خیلی کمک میکنه.

بهار جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ب.ظ

خودم کامنت قبلیم رو دیدم خجالت کشیدم بخاطر اون همه غلط تایپی، معذرت می خوام. با گوشی خیلی سخته، بخصوص که آدم در آشپزخانه باشه!!! (جات خالی امروز چه نانی درست کردم، نان صبحانه)
آخر هفته ی خوبی داشته باشی دوستم...

میبوسمت عزیز دلم من تو رو با غلطهای املایی هم دوست میدارم بانو. نون هم نوش جونت

ارام (یه مامان از آلمان) جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

مهسا خانوم کاش میشد با دوستان علاقمند بشکل گروهى این برنامه رو شروع کنیم، البته به یه خانوم مدیر زبل نیاز داریم
در ضمن من سالهاست که طبق پیشنهاد دکتر داخلی اى که میرفتم این شیرین کننده هاى مصنوعى رو استفاده میکنم و حتى ایران هم که میرم یه بودى کوچکش رو میزارم توى کیفم،

آرام جون ممنون که همچین پیشنهادی دادین .تو فکرش بودم که لیستی از غذاهای روزانه مجاز رو بذارم. اگه فرصت کنم حتما این کار رو میکنم. ولی نمیدونم چقدر ازش استقبال بشه. شما شیرین کننده مصنوعی میخورین مشکلی براتون پیش نیامده؟ من هم حتما با خودم میبرم ایران.

masy شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:40 ق.ظ

Peyghaam nadashtam azat Mahsa jaan.

میخواستم اد کنم شما رو ولی گزینه اد نمیده. واسه همین پیغام گذاشتم که شما منو اد کنی.

خاطرات خانه کودکی شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:46 ق.ظ http://pari80.persianblog.ir

ممنون از پست عالیت ..
اتفاقا ما هم چند سالیه همین روش رو استفاده میکنیم ...اصلا هم مشکلی برامون پیش نیاورده ..
من همیشه هم گفتم آدم درسست غذا بخوره هرچی میخواد بخوره

آفرین به شما دوست خوبم. امیدوارم که همیشه سلامت باشید

فاطمه شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:11 ق.ظ

مهسا من مگه میتونم جلوشکمم رو بگیرم؟؟؟؟؟؟؟ امکان نداره.
به خاطرپوستم میرم دکتر.دکترمیگه شیرینی و اجیل و.... نخور. اما نمیتونم.دق میکنم اگه نخورم. جالب اینه چاق نمیشم. وااااای دلم گوجه سبزخواست.

منم دلم گوجه سبز میخواد

مامان تربچه ها شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ق.ظ

As far as I know one tablespoon of olive oil contains 120 calories........Good Luck

thanks for reminding me azizam, I think it depends on the type of olive oil, it can be different.

شهره شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 ب.ظ http://www.ourlovelyhut.blogsky.com/

مهسا جون ممنون بخاطر تجربیات مفیدت
وبلاگ من تازه تاسیس شده خوشحال میشم سر بزنی
با اجازه لینکتون میکنم

خواهش میکنم دوست خوبم.ممنون از لطفتون

پینه‌دوز شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام مهسا جان مرسی بابت این پستت؛ برای پست قبلی هم خیلی متاثر شدم؛
میشه لطفا ایمیلتو بدی؟

برام ایمیل بذارید تا ایمیل آدرسم رو براتون بفرستم

سفید برفی شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:02 ب.ظ

موفق باشی عزیز

ممنون سفید برفی عزیزم

ارام (یه مامان از آلمان) شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:33 ب.ظ

مهسا جون من خیلى وقته که از این شیرین کننده هاى مصنوعى میخورم اما چیز خاصى نشده که مربوط به اون باشه.

مریم شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:43 ب.ظ

مهسا جون سلام
می خواستم بگم که این شیرین کننده ها که ساخارین هستند خوردن شون برای افراد دیابتی هست که کبدشون کنترل نداره نه شما که سالم هستید و برای سیستم بدن افراد سالم مضر هست تا اونجایی که من از پزشکان شنیدم.
در واقع صحیح خوردن رو این رژیم به ارمغان میاره خیلی خوبه.
دخترهای نازت رو ببوس

پینه‌دوز یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:49 ق.ظ

مهرو یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:26 ق.ظ http://mehrabonihamoon.persianblog.ir/

سلام مهسا جان
خیلی ممنون از پست خوبت .... یه انرژی مثبت خاصی گرفتم ... الان هم رو هوام ...دیییییی ... فکر میکنم زود زود میتونم لاغر شم
من لینکتون کردم البته ببخشید بدون اجازه ....
راستی پیشنهاد آرام جان خیلی خوبه اگه بشه یه همچین گروهی بشیم و منم تو جمعتون راه بدین ...

[ بدون نام ] یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ب.ظ

عزیزم به نظرم اگه همیشه این روند باشه خوبه اگه ولش کنید وزنتون 3 برابر اضافه میشه که خیلی بده موفق باشی

leyla جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:13 ق.ظ

ey mahsa khanume honarmaaaand
rasti ye soal?in afshane roghan ke goftin yaani roghan ro berizim tu zarfe khaliye shishe pak kon masalan?
ya bayad zarfe khasi bekharim?

لیلا جان روغن اسپری اینجا هست و فکر نکنم که بشه خودتون با اسپری معمولی این کار رو بکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد